17 september 2008

13. Blanketter som inte kommer från Limoux

Igår gjorde jag mig en massa bankärenden som antingen visar sig vara helt idiotiska eller kloka på kort eller lång sikt. Det tycks för övrigt som att uttrycket "is i magen" inte längre används av bankmänniskor. Senast jag såg det var det en lekman som sade det. De här ärendena fastställdes med underskrivna papper. Jag tror alltid att jag ska dö när jag fyller i blanketter eller skriver under viktiga papper. Så var det igår också. Bankpersonen fick ta in vatten i kontorscellen. Det blev allt som allt tre nära-döden-upplevelser. Jag hade en trevlig lunch också. Med K, en kamrat från förr, som hade professionella råd att ge mig. Konsultationen kostade endast en raggmunkslunch på Akkurat. Låg timpenning. Idag har jag en ny nära-döden-upplevelse, blanketten som ska fyllas i är ovanligt krånglig. I morgon vet jag om jag ska skicka in den.

Inga kommentarer: